SEO optimizācija – viss, kas jāzina un kāpēc tā ir svarīga + cik maksā SEO pakalpojumi?
Mūsdienu digitālajā laikmetā uzņēmuma klātbūtne internetā ir ne tikai vēlams bonuss, bet būtiska nepieciešamība. Tomēr ar to vien, ka mājaslapa eksistē, nepietiek. Lai potenciālie klienti Jūs atrastu, mājaslapai jābūt viegli atrodamai meklētājos kā Google, Bing un citi. Šeit spēlē ienāk mājaslapas SEO optimizācija – viens no spēcīgākajiem instrumentiem digitālajā mārketingā.
Šajā rakstā apskatīsim, kas ir SEO optimizācija, kā tā darbojas, kāda ir SEO pakalpojumu cena, kā izvērtēt mājaslapas SEO kvalitāti un kāpēc SEO ir ilgtermiņa ieguldījums Jūsu biznesa izaugsmē.
Kas ir SEO optimizācija?
SEO (Search Engine Optimization) jeb meklētājprogrammu optimizācija ir procesu kopums, kas palīdz uzlabot mājaslapas redzamību meklētājprogrammās. Vienkāršāk sakot – mērķis ir panākt, lai Jūsu mājaslapa parādās pēc iespējas augstāk meklēšanas rezultātos, kad lietotājs ievada konkrētus atslēgvārdus.
SEO optimizācija ietver dažādas darbības, tostarp:
- Atslēgvārdu izpēti un ievietošanu saturā;
- Tehniskās SEO pārbaudes (mājaslapas ātrums, mobilā versija, URL struktūra u.c.);
- Kvalitatīva satura izstrādi;
- Saites (link building) stratēģijas veidošanu;
- Konkurentu analīzi un datu interpretāciju.
Pareizi īstenota SEO optimizācija spēj ievērojami palielināt organisko (neapmaksāto) apmeklētāju skaitu un līdz ar to – arī pārdošanas apjomus vai pieprasījumus pēc Jūsu pakalpojumiem.
Kāpēc mājaslapas SEO ir svarīgs jebkuram uzņēmumam?
Daudzi uzņēmēji vēl joprojām koncentrējas uz sociālajiem tīkliem un apmaksātām reklāmām, taču mājaslapas SEO bieži vien tiek atstāts novārtā. Tas ir kļūdains solis, jo SEO piedāvā virkni priekšrocību:
1. Ilgtermiņa rezultāti
Atšķirībā no apmaksātām reklāmām, kurās rezultāti beidzas līdz ar reklāmas budžetu, SEO rezultāti ir noturīgi un ilgtermiņā var dot ievērojamu atdevi.
2. Labāka mājaslapas lietotāja pieredze
SEO ietver arī tehniskos aspektus, kas uzlabo mājaslapas lietojamību – ātrāka ielāde, pielāgojamība mobilajām ierīcēm, pārskatāma struktūra. Tas viss uzlabo lietotāja pieredzi un palielina konversijas iespējas.
3. Lielāka uzticamība
Lietotāji biežāk uzticas rezultātiem, kas parādās augstāk Google meklēšanā. Augstas pozīcijas nozīmē, ka Google mājaslapu uzskata par kvalitatīvu un atbilstošu lietotāju vajadzībām.
Kā tiek veikta mājaslapas SEO optimizācija?
SEO optimizācija ir komplicēts un daudzslāņains process, ko var iedalīt vairākos posmos:
1. Atslēgvārdu izpēte
Šis ir pirmais un svarīgākais solis, jo bez pareizajiem atslēgvārdiem nav iespējams piesaistīt īsto auditoriju. Tiek analizēti meklēšanas apjomi, konkurence un potenciāls.
2. Tehniskā SEO analīze
Tiek pārbaudīts mājaslapas ātrums, pielāgošanās mobilajām ierīcēm, SSL sertifikāts, strukturētie dati, URL loģika, 404 kļūdu lapas un citi tehniskie aspekti, kas ietekmē Google vērtējumu.
3. Satura optimizācija
Katram atslēgvārdam tiek izstrādāts atbilstošs saturs: bloga ieraksti, produktu apraksti, kategoriju lapas, u.c. Kvalitatīvs saturs ir viens no būtiskākajiem faktoriem SEO panākumos.
4. Iekšējo un ārējo saišu veidošana
Iekšējās saites palīdz meklētājprogrammām labāk izprast mājaslapas struktūru, savukārt ārējās saites (backlinks) no autoritatīviem avotiem paaugstina Jūsu lapas vērtību Google acīs.
5. Nepārtraukta analīze un uzlabojumi
SEO nav vienreizējs projekts – tas ir nepārtraukts process, kas prasa regulāru analīzi un korekcijas, piemēram, Google algoritmu izmaiņu gadījumā.
Kāda ir SEO pakalpojumu cena?
Viens no biežāk uzdotajiem jautājumiem no klientiem ir: “Cik maksā SEO?” Atbilde – tas ir atkarīgs. SEO pakalpojumi var būt gan pavisam vienkārši, gan ļoti sarežģīti, atkarībā no projekta apjoma, konkurences un mērķiem.
Tālāk ir aprakstīti dažādi cenu līmeņi:
Vienreizēja SEO optimizācija:
Cena var svārstīties no 300 līdz 1000+ eiro, atkarībā no mājaslapas sarežģītības. Šeit iekļauta atslēgvārdu izpēte, tehniskā SEO pārbaude un pamata optimizācija.
Ikmēneša SEO pakalpojumi:
Mēneša izmaksas parasti svārstās no 300 līdz 1500+ eiro. Šādos pakalpojumos parasti ietilpst:
- Regulāra satura izstrāde;
- Atskaišu sagatavošana;
- Saišu veidošana (link building);
- Mājaslapas audits un uzlabojumi;
- Konsultācijas un stratēģiska plānošana.
Lieliem uzņēmumiem vai e-komercijai:
Ja Jūsu mājaslapā ir simtiem vai tūkstošiem produktu vai apmeklētāju dienā, SEO pakalpojumu cena var pārsniegt 2000+ eiro mēnesī, jo nepieciešams daudz vairāk darba un individuāla pieeja.
Svarīgi: zemākā cena nenozīmē labāko rezultātu. SEO ir joma, kurā svarīgāka par cenu ir kvalitāte un kompetence.
Kā izvēlēties uzticamu SEO pakalpojumu sniedzēju?
Izvēloties SEO partneri, ņemiet vērā šādus faktorus:
- Pieredze un atsauksmes – pārbaudiet portfolio, klientu atsauksmes un piemērus ar sasniegtajiem rezultātiem.
- Izskaidrojama stratēģija – profesionāls pakalpojumu sniedzējs spēs paskaidrot, kādus pasākumus veiks un kādi būs sagaidāmie rezultāti.
- Datu caurspīdība – SEO procesam jābūt caurspīdīgam ar piekļuvi atskaitēm un analītikai.
- Reāli termiņi – ja kāds sola būt pirmajā vietā Google 2 nedēļu laikā – uzmanieties. SEO ir ilgtermiņa darbs, nevis ātrs risinājums.
Vai ieguldīt SEO optimizācijā ir tā vērts?
Atbilde – jā, absolūti. Ja meklējat veidu, kā ilgtermiņā piesaistīt vairāk klientu, palielināt savu redzamību internetā un nostiprināt savu pozīciju tirgū, tad SEO optimizācija ir viens no labākajiem ieguldījumiem.
Atcerieties – Jūsu konkurenti visticamāk jau izmanto SEO pakalpojumus. Ja nevēlaties palikt ēnā, ir pēdējais laiks rīkoties.
Ja Jums ir interese uzzināt vairāk vai vēlaties saņemt bezmaksas mājaslapas SEO auditu, droši sazinieties ar profesionāliem SEO speciālistiem. Labākā diena, lai sāktu SEO, bija vakar. Nākamā labākā diena – šodien.
